Lär känna Michael - Takexpert

MUSIK, FAMILJ & CYPERN – DET HÄR ÄR MICHAEL

Berätta lite om dig själv

Sol och värme är något vi älskar i hela famil- jen. Vi har till och med en lägenhet på Cypern vilken vi besöker ofta. Med sol och värme kommer det givetvis många möjligheter till bad, snorkling och annat som jag formligen älskar. Jag är en stolt far till två barn och jag lägger mycket tid utanför arbetstiden tillsam- mans med dem där vi sportar, leker och hittar på alla möjliga saker hela tiden. Vintertid gil- lar vi också att ta en tur till ällen, där vi alla kan åka skidor och njuta av snön. Jag gillar även musik, och har ett stort intresse för lm.

Hur hamnade du på Vesivek?

Efter 20 år inom detaljhandeln, där jag job- bade som varuhuschef, kände jag att det var dags att byta inriktning. Jag kontaktade en av mina gamla chefer för jag ville ha referenser då jag tänkte bli husbilsförsäljare och han berättade om Vesivek som startat upp i Sver- ige. Då de sökte folk, och jag mer än gärna höll mig kvar inom byggbranschen så nap- pade jag när de vill möta mig och presentera sitt koncept. Jag ångrar det inte en sekund! Jag kan stå rakryggad för konceptet, det här ÄR kanonbra! Och det vill jag förmedla till alla andra.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?

Det nns inte någon normal dag. Och det menar jag på ett positivt sätt. Alla dagar är faktiskt helt unika då man aldrig vet hur ett kundmöte ska bli. Men enkelt sagt handlar det om att åka och besöka kunder som vill ha hjälp med sina tak. De vill veta om taket är bra eller inte och efter en besiktning kan jag tala om det. Det handlar om ärlighet, vi kontrollerar skicket på taket och om det be- hövs xas så berättar jag vad som är fel och hur man lagar det. Eller om det behövs ett nytt tak. Givetvis talar jag också om ifall ett tak mår bra! Det blir mycket bra samtal, där kunderna får svar på sina frågor.

Vad är det roligaste med ditt jobb?

Det är så många saker jag gillar. Den person- liga kontakten är en av de viktigaste punkter- na för mig. Vi ser alla kunder som lika mycket värda och ger alla den tid de behöver för att kunna få svar på sina frågor. Då jag är en so- cial person, och gillar att jobba med männi- skor, är detta en av de saker som gör att jag trivs så bra här. Att sen också kunna leverera en produkt som gör kunderna nöjda gör att hela säljprocessen är både spännande och rolig, och unik för varje kundmöte.

Tre snabba med Michael:

Plåttak eller takpannor? – Plåttak.
Hund eller katt? – Hund.
Badsemester eller skidsemester? – Bad alla gånger.

Personalporträtt